.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
با حضور پر شور کتابداران، مسئولین و فعالان فرهنگی استان؛
نخستین نشست کتاب خوان استان مازندران برگزار شد
بیست و دومین نشست کتاب خوان کشور و نخستین نشست استان مازندران همزمان با سراسر کشور با حضور پر شور کتابداران، مسئولین و فعالان فرهنگی و فرهیختگان استان صبح یکشنبه 25 مرداد در سالن سلمان هراتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در شهرستان ساری برگزار شد.

شمال نیوز: بیست و دومین نشست کتاب خوان کشور و نخستین نشست استان مازندران همزمان با سراسر کشور با حضور پر شور کتابداران، مسئولین و فعالان فرهنگی و فرهیختگان استان در شهرستان ساری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شمال نیوز در ساری؛ نشست به اشتراک گذاری کتاب های خوانده شده نخستین رویداد فرهنگی در حوزه کتابخوانی بوده که برای نخستین بار و همزمان با سراسر کشور صبح یکشنبه 25 مرداد در سالن سلمان هراتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برگزار شد.

در این نشست که با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و تشکیل جلسات کتابخوانی و به اشتراک گذاری و معرفی کتاب های خوانده شده برگزار شد، 12 نفر از مسئولین، فرهیختگان، نویسندگان و کتابداران استان مازندران از جمله حجت الاسلام والمسلمین عبداله حسن زاده آملی، دکتر علی رضا یونسی و احد جاودانی به معرفی کتاب در موضوعات مختلف پرداختند و در پایان با اهدای لوح سپاس و تندیس سلسله نشست های «کتاب خوان» از آنها قدردانی شد.

 مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران در حاشیه این نشست در گفتگو با خبرنگار شمال نیوز در ساری با بیان اینکه این نخستین نشست کتابخوانان در استان مازندران است گفت: شناخت کتاب های جدید و فاخر از نکات برجسته این نشست ها می باشد.

مرتضی عمرانی افزود: این نشست ها به لایه های مختلف جامعه وارد شده و حتی در جمع های خانوادگی نیز به یک رویه تبدیل می گردد تا در جامعه اسامی ایران کتابخوانی به یک عادت همیشگی تبدیل شود.

وی با بیان اینکه تا پایان سال جاری 30 نشست کتاب خوان در تمامی شهرستان های استان برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: گرد هم آمدن کتابخوانان، گفتگو و معرفی کتاب از سوی آنان تشویقی برای دیگران خواهد بود تا بیشتر با کتاب و مطالعه مانوس شوند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران نیز در این مراسم به عنوان یکی از کتابخوانان به معرفی کتاب «انسان 250 ساله» از مجموعه بیانات حضرت آیت الله خامنه ای پرداخت و اظهار کرد: این کتاب با مروری گذرا بر زندگی ائمه بعنوان آینه ای تمام نما ملاکی برای شناخت حرکت جریان اصیل اسلام طی 250 سال است.

یونسی افزود: سه فصل از 17 فصل این کتاب تبیین کننده شرایط اجتماعی و سیاسی جامعه اسلامی به ویژه پس از حادثه عاشورا تا دوره امامت امام صادق است.

همچنین حجت الاسلام عبدالله حسن زاده آملی فرزند ارشد علامه حسن زاده آملی نیز با حضور در این مراسم،  کتاب «نامه ها وبرنامه های پدر» خود را معرفی کرد و گفت: در این کتاب برخی از نامه ها به علامه و جواب ایشان به نامه ها همین طور نامه ایشان به برخی مراجع دیگر و جواب آنها آورده شده است.

در پایان این مراسم، از کتابخوانان و فعالان حوزه کتاب تجلیل شد.  


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.096 seconds.